FUNDACJA ROZWOJU LUBELSZCZYZNY
Droga Męczenników Majdanka 181
20-325 Lublin
tel.: (081) 710 19 00, fax: (081) 710 19 10
www.fundacja.lublin.pl [1]; e-mail: sekretariat@fundacja.lublin.pl [2]
REGON 430353642; NIP 712-016-65-05; KRS 0000027855
L.dz FRL/538/2016
Lublin, dnia 19 października 2016 roku
Znak sprawy: FRL/3/2016/TLS
Zapytanie ofertowe
Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny w Lublinie zaprasza do składania ofert cenowych w celu wyłonienia dostawcy/wykonawcy usługi cateringowej.
Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny, realizująca projekt „Twój lepszy start” ” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020, Oś 9 – Rynek pracy, Działanie 9. 1 – Aktywizacja zawodowa, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, zaprasza do przedstawienia oferty na wykonanie usługi cateringowej obejmującej przygotowanie i dostarczenie obiadu, tj. jednodaniowego ciepłego posiłku oraz zorganizowanie poczęstunku podczas dwóch przerw kawowych dla uczestników projektu.
- Część I – Chełm
- Część II – Lublin
- Część III – Parczew
- Część IV – Zamość
- Część V – Lubartów
- Część VI – Radzyń Podlaski
- Część VII – Łuków
Zwracamy się z prośbą o przedstawienie ceny brutto, przypadającej dziennie na jednego uczestnika projektu.
Wykonawca może złożyć ofertę cenową na jedną lub kilka części zamówienia.
W przypadku składania oferty na kilka części zamówienia należy złożyć jedną ofertę ze wskazaniem konkretnych części.
I Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w formie zapytania ofertowego z zachowaniem zasady konkurencyjności, na podstawie wewnętrznego Regulaminu udzielania zamówień na dostawy, usługi lub roboty budowlane w toku realizacji Projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, zgodnie z zasadą konkurencyjności określoną
w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
II Opis przedmiotu zamówienia:
Usługa cateringowa będzie obejmować przygotowanie i dostarczenie obiadu, tj. jednodaniowego ciepłego posiłku oraz dwóch przerw kawowych każdego dnia zajęć dla uczestników projektu podczas grupowego poradnictwa zawodowego oraz szkoleń.
- Część I – Chełm
– 3 grupy x 3 dni x 15 osób,
– 1 grupa x 25 dni x 15 osób,
– 1 grupa x 23 dni x 15 osób,
– 1 grupa x 18 dni x 15 osób,
Łącznie maksymalnie 1125 osobodni.
- Część II – Lublin
–1 grupa x 3 dni x 15 osób,
– 1 grupa x 25 dni x 15 osób,
Łącznie maksymalnie 420 osobodni.
- Część III – Parczew
–1 grupa x 3 dni x 15 osób,
– 1 grupa x 25 dni x 15 osób,
Łącznie maksymalnie 420 osobodni.
- Część IV – Zamość
– 2 grupy x 3 dni x 15 osób,
– 1 grupa x 25 dni x 15 osób,
– 1 grupa x 26 dni x 15 osób,
Łącznie maksymalnie 855 osobodni.
- Część V – Lubartów
–1 grupa x 3 dni x 15 osób,
– 1 grupa x 23 dni x 15 osób,
Łącznie maksymalnie 390 osobodni.
- Część VI – Radzyń Podlaski
–1 grupa x 3 dni x 15 osób,
– 1 grupa x 26 dni x 15 osób,
Łącznie maksymalnie 435 osobodni.
- Część VII – Łuków
–1 grupa x 3 dni x 15 osób,
– 1 grupa x 18 dni x 15 osób,
Łącznie maksymalnie 315 osobodni.
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany liczby osób i/lub miejsca realizacji usług w zależności od wyników przebiegu rekrutacji uczestników do projektu.
Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji usług w innych miejscowościach znajdujących się w okolicach miast objętych częściami zamówienia.
Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia wykonawcy wyłonionemu w trybie zasady konkurencyjności zamówień publicznych uzupełniających, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia publicznego określonej w umowie zawartej z wykonawcą, o ile te zamówienia publiczne są zgodne z przedmiotem zamówienia publicznego podstawowego.
Wymagania dotyczące usługi:
- Ciepły posiłek powinien się składać z: porcji mięsa lub ryby o gramaturze nie mniejszej niż 100 g, dodatków (np. ziemniaki, ryż, kasza, makaron) o gramaturze nie mniejszej niż 200 g, oraz surówki
o gramaturze nie mniejszej niż 100 g (minimalna gramatura 1 porcji wynosi 400 g). - Dostawca/Wykonawca przygotuje i dostarczy posiłki wegetariańskie, w przypadku zgłoszenia takiego zapotrzebowania przez uczestników/uczestniczki projektu. Posiłek wegetariański powinien się składać z porcji jarskiej o gramaturze nie mniejszej niż 300 g oraz surówki o gramaturze nie mniejszej niż 100 g (minimalna gramatura 1 porcji wynosi 400 g).
- Ciepły posiłek musi być wyporcjowany dla każdego uczestnika/uczestniczki i podany na ciepło,
w pojemniku termoizolacyjnym, z kompletem sztućców jednorazowych i serwetkami. - Minimalny zakres poczęstunku podczas każdej przerwy kawowej (dwie przerwy każdego dnia zajęć): woda mineralna (gazowana i niegazowana), świeżo parzona herbata (różne rodzaje),
kawa (rozpuszczalna i mielona), cukier, cytryna w plastrach, śmietanka do kawy w postaci płynnej lub mleko, ciastka kruche min. 3 rodzaje. - Przygotowywane przez Dostawcę/Wykonawcę potrawy z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji konserwujących, zagęszczających, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych. Posiłki nie mogą być wykonywane
z produktów typu instant, np. zupy w proszku i sosy w posiłku oraz produktów gotowych.
W przypadku produktów przetworzonych, takich jak kawa, herbata, ciastka kruche, woda, cukier, mleko, itp. Dostawca/Wykonawca zobowiązuje się, że będą one posiadać datę przydatności
do spożycia wygasającą nie wcześniej niż na 1 miesiąc przed dniem wykonania usług. - Dostawca/Wykonawca zapewni należytą jakość i przydatność do spożycia dostarczonego wyżywienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie normami.
- Dostawca/Wykonawca dostarczy posiłki na miejsce wskazane przez Zamawiającego najpóźniej
15 min. przed planowanym rozpoczęciem zajęć oraz 5 min. przez rozpoczęciem przerwy obiadowej. - W cenie usługi zawiera się koszt transportu, naczyń (termosy/podgrzewacze, filiżanki, talerzyki, szklanki/kubeczki, łyżeczki, cukiernice, talerze itp.) oraz odbiór zużytych naczyń po zakończeniu każdego dnia szkoleniowego. Zamawiający dopuszcza możliwość użycia naczyń i sztućców plastikowych, odpowiednich do serwowanych dań/napojów.
- Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo dostępu do wszystkich atestów na surowce, urządzenia, sprzęt, naczynia, opakowania transportowe wykorzystywane w procesie przygotowania i transportu posiłków oraz wyrywkowej kontroli gramatury potraw.
- Szczegółowe terminy grupowego poradnictwa zawodowego i szkoleń oraz liczba uczestników będzie każdorazowo ustalane na bieżąco z Wykonawcą zgodnie z harmonogramem ustalanym
z Zamawiającym. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany wstępnie zaplanowanych terminów ww. wsparcia w zależności od harmonogramu realizacji projektu. - Wnioskodawca winien dołączyć do oferty informacje dotyczące średniej gramatury oferowanych posiłków oraz przykładowe menu na pięć dni szkolenia.
Wynagrodzenie za usługę cateringową świadczoną dla uczestników projektu będzie wypłacone dostawcy/wykonawcy po wystawieniu faktury VAT/rachunku na podstawie rzeczywistej liczby wydanych posiłków w trakcie grupowego poradnictwa zawodowego i szkoleń (tj. zrealizowanych osobodni).
Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia wykonawcy wyłonionemu w trybie zasady konkurencyjności zamówień publicznych uzupełniających, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia publicznego określonej w umowie zawartej z wykonawcą, o ile te zamówienia publiczne są zgodne z przedmiotem zamówienia publicznego podstawowego.
III Nazwa i kod określone we Wspólnym Słowniku Zamówień:
55520000-1 – Usługi dostarczania posiłków [3]
55321000-6 – Przygotowywanie posiłków
IV Termin wykonania zamówienia:
Planowany termin realizacji usługi: listopad 2016 r. – maj 2017 r.
Dokładne terminy, miejsca realizacji szkoleń oraz ostateczna liczba uczestników zostaną wskazane przez Zamawiającego przed rozpoczęciem realizacji usługi.
V Opis warunków udziału w postępowaniu:
W postępowaniu mogą wziąć udział Dostawcy/Wykonawcy, którzy spełniają poniższe kryteria:
- uprawnieni do występowania w obrocie prawnym, (ocena na podstawie Załącznika nr 2).
- znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
(ocena na podstawie Załącznika nr 2). - posiadający doświadczenie w realizacji dostaw będących przedmiotem zamówienia,
(ocena na podstawie Załącznika nr 2). - dysponujący sprzętem i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (ocena na podstawie Załącznika nr 2).
- nie są powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym (ocena na podstawie Załącznika nr 3). Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu udziałów lub co najmniej 10% akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Dostawcy/Wykonawcy nie spełniający warunków udziału
w postępowaniu.
VI Kryteria oceny ofert:
Zamawiający dokona oceny i porównania ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej
w oparciu o następujące kryterium/kryteria:
- Cena – 80% (80 pkt.)
- Klauzule społeczne – 20% (20 pkt) – weryfikowane na podstawie oświadczenia stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
Ad. 1. Maksymalną ilość punktów w ramach kryterium „cena” (cena brutto) otrzyma najtańsza oferta według wzoru:
C minimalna
Cena = ————————- x 80 pkt.
C oferty badanej
Pozostałe oferty otrzymają odpowiednio niższą ilość punktów.
Ad. 2 . Kryterium „Klauzule społeczne” przyznane będą punkty w następujący sposób:
– oferta, które spełnia kryterium otrzyma 20 pkt.
– oferta, która nie spełnia kryterium otrzyma 0 pkt.
Ocena w zakresie kryterium „klauzule społeczne” dokonano zostanie na podstawie deklaracji Wykonawcę złożonej w ramach wypełnionego załącznika nr 4.
Deklaracja obejmuje oświadczenie, że do realizacji zamówienia i na czas jego trwania (zgodnie z zawartą umową) Wykonawca zapewni, że wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu zamówienia zatrudniona będzie co najmniej 1 osoba bezrobotna (w wymiarze min. ½ etatu) w rozumieniu ustawy z dn. 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
(Dz. U. 2016.645 tekst jednolity). Zamawiający określa, że wskazana wyżej osoba (skierowana przez właściwy urząd pracy) powinna być zatrudniona w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty podpisania umowy na realizacje zamówienia, nieprzerwanie przez cały okres jej trwania. W celu weryfikacji spełnienia klauzuli społecznej zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do przedstawienia kopii skierowania osoby bezrobotnej przez urząd pracy oraz umowy o pracę wraz z zakresem obowiązków potwierdzoną za zgodność z oryginałem w terminie do 21 dni od daty podpisania umowy.
W przypadku rozwiązania umowy, wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby bezrobotnej w terminie do 14 dni od ustania umowy z poprzednia osobą. Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania ww. osób. Na żądanie zamawiającego wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania ww. osób.
W przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wymaganej przez zamawiającego liczby osób bezrobotnych wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia zamawiającemu kary umownej w wysokości iloczynu 50% kwoty najniższego miesięcznego wynagrodzenia, wraz z należnymi składkami na ubezpieczenie społeczne, oraz liczby miesięcy
w okresie realizacji zamówienia, chyba że wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie ofert pracy urzędowi pracy albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnienie osób bezrobotnych nastąpiło z przyczyn nieleżących po jego stronie. Za przyczynę nieleżącą po stronie wykonawcy będzie w szczególności uznany brak osób bezrobotnych zdolnych do wykonania zamówienia na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie, i w okresie jego realizacji.
Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów
w oparciu o ustalone wyżej kryteria.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty wykonawcy, jeżeli zaproponowana cena jest rażąco niska w rozumieniu art. 90 ust. 1 ustawy PZP, w szczególności jest niższa o 30% od wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert. Odrzucenie oferty będzie możliwe po przedstawieniu wyjaśnień przez wykonawcę.
VII Opis sposobu przygotowania ofert:
W odpowiedzi na zamówienie:
- Ofertę składa się w formie pisemnej wypełniając „Formularz Oferty Wykonawcy” stanowiący Załącznik nr 1.
- Do oferty należy dołączyć:
Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiący Załącznik nr 2,
- Oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym stanowiący
Załącznik nr 3, - Oświadczenie Dostawcy/Wykonawcy o spełnieniu klauzul społecznych Załącznik nr 4,
- Przykładowe menu wraz z gramaturą na pięć dni szkolenia.
- Oferta powinna być czytelna i złożona w języku polskim.
- Wszelkie zmiany w tekście oferty (przekreślenia, poprawki dopiski) powinny być podpisane
lub parafowane przez Wykonawcę, w przeciwnym wypadku nie będą uwzględniane. - Oferta Wykonawcy oraz załączniki muszą być podpisane przez Wykonawcę.
- Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. Zmiany lub wycofanie powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu winno być opakowane tak, jak oferta, a koperta zawierać dodatkowe oznaczenie wyrazami odpowiednio „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.
- Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzać jakichkolwiek zmian w treści oferty po upływie terminu składania ofert
- Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem ofert.
VIII Forma, miejsce i termin składania ofert:
Forma oferty: ofertę należy złożyć w postaci pisemnej, w zamkniętej kopercie i opisać ją podając: znak sprawy, dane prowadzącego postępowanie (nazwa i adres), tytuł projektu, w ramach którego prowadzone jest niniejsze postępowanie oraz dane składającego (nazwa i adres), a także opatrzyć napisem „Nie otwierać przed dniem 27.10.2016 r.”
Miejsce złożenia oferty: siedziba Fundacji Rozwoju Lubelszczyzny, ul Droga Męczenników Majdanka 181, 20-325 Lublin (Sekretariat).
Termin złożenia oferty do dnia: 27.10.2016 r. do godz. 16.00.
IX Unieważnienie postępowania:
Zamawiający ma prawo do unieważnienia postępowania, jeżeli wystąpią następujące okoliczności:
- w postępowaniu wpłynęły wadliwe oferty i nie można usunąć ich wad,
- w toku postępowania ujawniono niemożliwą do usunięcia wadę postępowania uniemożliwiającą zawarcie zgodnej z Projektem umowy,
- w postępowaniu doszło do naruszenia zasad określonych w Regulaminie.
X Osoby do kontaktów:
Małgorzata Petrusewicz – Kierownik projektu
Tel.: 516 283 452, e-mail: m.petrusewicz@fundacja.lublin.pl [4]
Ewelina Jabłońska – Specjalista ds. organizacyjnych
Tel.: 84 627 18 32, e-mail: e.jablonska@fundacja.lublin.pl [5]
XI Wykaz załączników (wersje elektroniczne do pobrania na stronie www.fundacja.lublin.pl [6], w zakładce: Zapytania ofertowe):
- Formularz oferty ((Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego) [7]
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu [8] (Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego)
- Oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych z zamawiającym [9] (Załącznik nr 3
do zapytania ofertowego) - Oświadczenie Dostawcy/Wykonawcy o spełnieniu klauzul społecznych [10] (Załącznik nr 4
do zapytania ofertowego) - Przykładowe menu wraz z gramaturą dań.
W imieniu Zamawiającego,
zał. nr 1 [12]
zał nr 2 [13]
zał. nr 3 [14]