21 Cze 2018
FUNDACJA ROZWOJU LUBELSZCZYZNY
ul. Józefa Franczaka „Lalka” 43, 20-325 Lublin
tel.: (081) 710 19 00, fax: (081) 710 19 10
www.fundacja.lublin.pl; e-mail:
REGON 430353642; NIP 712-016-65-05; KRS 0000027855
Lublin, dnia 21 czerwca 2018 roku
L.dz. FRL/263/18
Znak sprawy: FRL/5/CAT/OWES/2018
Zapytanie ofertowe
Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny w Lublinie-Partner Wiodący realizująca w partnerstwie z Grupą Medialną ITM Sp. z o.o. w Lublinie projekt „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w subregionie chełmsko-zamojskim” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020, Oś Priorytetowa 11 Włączenie społeczne, Działanie 11.3 Ekonomia społeczna, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, zaprasza do przedstawienia oferty na zapewnienie usługi cateringowej oraz serwisu kawowego podczas szkolenia „Spółdzielnia socjalna – jak to zrobić?” i doradztwa grupowego dla uczestników projektu w podziale na części:
Część I – Mieniany
Część II – Krasnobród
Wykonawca może złożyć ofertę cenową na jedną lub kilka części zamówienia. W przypadku składania oferty na kilka części zamówienia należy złożyć jedną ofertę ze wskazaniem konkretnych części.
I. Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w formie zapytania ofertowego z zachowaniem zasady konkurencyjności, na podstawie wewnętrznego obowiązującego w Fundacji Rozwoju Lubelszczyzny, Regulaminu udzielania zamówień na dostawy, usługi lub roboty budowlane w toku realizacji Projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, zgodnie z zasadą konkurencyjności określoną w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
II. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie usługi cateringowej oraz serwisu kawowego dla średnio 10 uczestników projektu oraz trenera/doradcy podczas szkolenia „Spółdzielnia socjalna – jak to zrobić?” i doradztwa grupowego w ramach projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w subregionie chełmsko-zamojskim”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, w podziale na części:
Część I – Mieniany:
1. Szkolenie „Spółdzielnia socjalna – jak to zrobić?”
usługa cateringowa – 1 grupa x 5 dni x śr. 11 osób – łącznie 55 osobodni
serwis kawowy – 1 grupa x 5 dni x śr. 11 osób – łącznie 55 osobodni.
2. Doradztwo grupowe
usługa cateringowa – 1 grupa x 5 dni x śr. 11 osób – łącznie 55 osobodni
serwis kawowy – 1 grupa x 5 dni x śr. 11 osób – łącznie 55 osobodni
Część II – Krasnobród
1. Szkolenie „Spółdzielnia socjalna – jak to zrobić?”
usługa cateringowa – 1 grupa x 5 dni x śr. 11 osób – łącznie 55 osobodni
serwis kawowy – 1 grupa x 5 dni x śr. 11 osób – łącznie 55 osobodni.
2. Doradztwo grupowe
usługa cateringowa – 1 grupa x 5 dni x śr. 11 osób – łącznie 55 osobodni
serwis kawowy – 1 grupa x 5 dni x śr. 11 osób – łącznie 55 osobodni
Wymagania dotyczące usługi:
Usługa cateringowa obejmuje przygotowanie i dostarczenie jednodaniowego ciepłego posiłku
Ciepły posiłek powinien się składać z: porcji mięsa lub ryby o gramaturze nie mniejszej niż 100 g, dodatków (np. ziemniaki, ryż, kasza, makaron) o gramaturze nie mniejszej niż 200 g oraz surówki o gramaturze nie mniejszej niż 100 g (minimalna gramatura 1 porcji wynosi 400 g).
Dostawca/Wykonawca przygotuje i dostarczy posiłki wegetariańskie, w przypadku zgłoszenia takiego zapotrzebowania przez uczestników/uczestniczki. Posiłek wegetariański powinien się składać z porcji jarskiej o gramaturze nie mniejszej niż 300 g oraz surówki o gramaturze nie mniejszej niż 100 g (minimalna gramatura 1 porcji wynosi 400 g).
Ciepły posiłek musi być wyporcjowany dla każdego uczestnika/uczestniczki i podany na ciepło, w pojemniku termoizolacyjnym, z kompletem sztućców jednorazowych i serwetkami.
Serwis kawowy dostępny w godzinach trwania szkolenia/ doradztwa, na bieżąco uzupełniany w razie potrzeby, obejmujący minimum: woda mineralna (gazowana i niegazowana), świeżo parzona herbata (różne rodzaje), kawa (rozpuszczalna i mielona), cukier, cytryna w plastrach, śmietanka do kawy w postaci płynnej lub mleko, ciastka kruche min. 3 rodzaje lub ciasto pieczone.
Przygotowywane przez Dostawcę/Wykonawcę potrawy z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji konserwujących, zagęszczających, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych. Posiłki nie mogą być wykonywane z produktów typu instant, np. zupy w proszku i sosy w posiłku oraz produktów gotowych.
W przypadku produktów przetworzonych, takich jak kawa, herbata, ciastka kruche, woda, cukier, mleko, itp. Dostawca/Wykonawca zobowiązuje się, że będą one posiadać datę przydatności do spożycia wygasającą nie wcześniej niż na 1 miesiąc przed dniem wykonania usług.
Dostawca/Wykonawca zapewni należytą jakość i przydatność do spożycia dostarczonego wyżywienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie normami.
Dostawca/Wykonawca dostarczy posiłki na miejsce wskazane przez Zamawiającego najpóźniej 15 min. przed planowanym rozpoczęciem szkolenia/ doradztwa oraz 5 min. przed rozpoczęciem przerwy obiadowej.
W cenie usługi zawiera się koszt transportu, naczyń (termosy/podgrzewacze, filiżanki, talerzyki, szklanki/kubeczki, łyżeczki, cukiernice, talerze itp.) oraz odbiór zużytych naczyń po zakończeniu szkolenia/ doradztwa. Zamawiający dopuszcza możliwość użycia naczyń i sztućców plastikowych, odpowiednich do serwowanych dań/napojów.
Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo dostępu do wszystkich atestów na surowce, urządzenia, sprzęt, naczynia, opakowania transportowe wykorzystywane w procesie przygotowania i transportu posiłków oraz wyrywkowej kontroli gramatury potraw.
Wnioskodawca winien dołączyć do oferty informacje dotyczące średniej gramatury oferowanych posiłków oraz przykładowe menu.
Dodatkowe informacje:
Szczegółowe terminy szkolenia/ doradztwa oraz liczba uczestników będzie każdorazowo ustalana na bieżąco z Wykonawcą zgodnie z harmonogramem ustalanym z Zamawiającym
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany wstępnie zaplanowanych terminów ww. wsparcia w zależności od harmonogramu realizacji projektu.
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany liczby osób.
Wynagrodzenie za usługę cateringową i serwis kawowy świadczone dla uczestników szkolenia/ doradztwa będzie wypłacone dostawcy/wykonawcy po wystawieniu faktury VAT/rachunku na podstawie rzeczywistej liczby uczestników szkolenia/ doradztwa (osobodni) według cen jednostkowych wskazanych w ofercie.
Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia wykonawcy wyłonionemu w trybie zasady konkurencyjności zamówień publicznych uzupełniających, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia publicznego określonej w umowie zawartej z wykonawcą, o ile te zamówienia publiczne są zgodne z przedmiotem zamówienia publicznego podstawowego.
III. Nazwa i kod określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV)
55520000-1 – Usługi dostarczania posiłków
55321000-6 – Przygotowywanie posiłków
55511000-5 – Usługi bufetowe oraz usługi kawiarniane dla ograniczonej grupy klientów
IV. Termin wykonania zamówienia:
Planowany termin wykonania zamówienia: lipiec 2018 r. Szczegółowy harmonogram zostanie przedstawiony Wykonawcy po podpisaniu umowy.
Dokładne terminy, miejsca realizacji szkoleń oraz doradztwa grupowego oraz ostateczna liczba uczestników zostaną wskazane przez Zamawiającego przed rozpoczęciem realizacji usługi.
V. Opis warunków udziału w postępowaniu:
W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące wymogi:
Uprawnienia do występowania w obrocie prawnym (ocena na podstawie Załącznika nr 2).
Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (ocena na podstawie Załącznika nr 2).
Posiadający doświadczenie w realizacji dostaw będących przedmiotem zamówienia (ocena na podstawie Załącznika nr 2).
Dysponujący sprzętem i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (ocena na podstawie Załącznika nr 2).
Nie są powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym (ocena na podstawie Załącznika nr 3). Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Dostawcy/Wykonawcy nie spełniający warunków udziału w postępowaniu.
VI. Ocena spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu oraz badanie ofert:
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona w oparciu o przedłożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia stanowiące załączniki do niniejszego zapytania.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: „spełnia – nie spełnia”. W razie wątpliwości co do informacji zawartych w ofercie, Zamawiający wystąpi do Wykonawcy z żądaniem ich wyjaśnienia. Udzielone wyjaśnienia nie mogą powodować zmiany złożonej oferty.
Odrzucenie oferty:
Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli:
jest niezgodna z treścią zapytania ofertowego,
gdy Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu,
zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
została złożona po upływie wyznaczonego terminu,
jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
formularz oferty i wymagane załączniki zostały podpisane przez osobę/osoby nieuprawnione,
zawierającą błędy niebędące oczywistymi omyłkami pisarskimi lub rachunkowymi,
Wykonawca nie złożył wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert bądź ich uzupełnień w wyznaczonym terminie.
Z tytułu odrzucenia oferty Wykonawcom nie przysługuje żadne roszczenie względem Zamawiającego.
5. Badanie oferty:
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert lub przedłożenia dodatkowych dokumentów w celu weryfikacji spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wzywania Wykonawców do złożenia wyjaśnień lub przedłożenia dokumentów oraz składania wyjaśnień, przedkładania dodatkowych dokumentów przez Wykonawców drogą mailową.
VII. Kryteria oceny ofert:
Zamawiający dokona oceny i porównania ofert dla każdej z części oraz wyboru ofert najkorzystniejszych w oparciu o następujące kryterium/kryteria:
1/ Cena – 80% (80 pkt.)
2/ Klauzule społeczne – 20% (20 pkt)
Ad. 1. Cena
Maksymalną ilość punktów w ramach kryterium „cena” (cena brutto) otrzyma najtańsza oferta według wzoru:
C minimalna
Cena = ————————- x 80 pkt.
C oferty badanej
Pozostałe oferty otrzymają odpowiednio niższą ilość punktów.
Ad. 2 . Klauzule społeczne
Kryterium „Klauzule społeczne” przyznane będą punkty w następujący sposób:
– oferta, które spełnia kryterium otrzyma 20 pkt.
– oferta, która nie spełnia kryterium otrzyma 0 pkt.
Ocena w zakresie kryterium „klauzule społeczne” dokonana zostanie na podstawie deklaracji Wykonawcy złożonej w ramach wypełnionego załącznika nr 4.
Deklaracja obejmuje oświadczenie, że do realizacji zamówienia i na czas jego trwania (zgodnie z zawartą umową) Wykonawca zapewni, że wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu zamówienia zatrudniona będzie co najmniej 1 osoba bezrobotna (w wymiarze min. ½ etatu) w rozumieniu ustawy z dn. 20.04.2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. 2016.645 tekst jednolity). Zamawiający określa, że wskazana wyżej osoba (skierowana przez właściwy urząd pracy) powinna być zatrudniona w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty podpisania umowy na realizację zamówienia, nieprzerwanie przez cały okres jej trwania. W celu weryfikacji spełnienia klauzuli społecznej zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do przedstawienia kopii skierowania osoby bezrobotnej przez urząd pracy oraz umowy o pracę wraz z zakresem obowiązków potwierdzoną za zgodność z oryginałem w terminie do 21 dni od daty podpisania umowy.
W przypadku rozwiązania umowy, wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby bezrobotnej w terminie do 14 dni od ustania umowy z poprzednia osobą. Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania ww. osób. Na żądanie zamawiającego wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania ww. osób.
W przypadku niezatrudniania w sposób nieprzerwany przy realizacji zamówienia wymaganej przez zamawiającego liczby osób bezrobotnych wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia zamawiającemu kary umownej w wysokości iloczynu 50% kwoty najniższego miesięcznego wynagrodzenia, wraz z należnymi składkami na ubezpieczenie społeczne, oraz liczby miesięcy w okresie realizacji zamówienia, chyba że wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie ofert pracy urzędowi pracy albo odpowiedniemu organowi zajmującemu się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnienie
osób bezrobotnych nastąpiło z przyczyn nieleżących po jego stronie. Za przyczynę nieleżącą po stronie wykonawcy będzie w szczególności uznany brak osób bezrobotnych zdolnych do wykonania zamówienia na obszarze, w którym jest realizowane zamówienie i w okresie jego realizacji.
Zamawiający dla każdej z części wybierze najkorzystniejszą ofertę, która uzyska najwyższą ilość punktów w oparciu o ustalone wyżej kryteria.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty wykonawcy, jeżeli zaproponowana cena jest rażąco niska w rozumieniu art. 90 ust. 1 ustawy PZP, w szczególności jest niższa o 30% od wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert. Odrzucenie oferty będzie możliwe po przedstawieniu wyjaśnień przez wykonawcę.
VIII. Opis sposobu przygotowania ofert:
W odpowiedzi na zamówienie:
Ofertę składa się w formie pisemnej wypełniając „Formularz Oferty Wykonawcy” stanowiący Załącznik nr 1.
Do oferty należy dołączyć:
a) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu stanowiący Załącznik nr 2,
b) Oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym stanowiący
Załącznik nr 3,
c) Oświadczenie Dostawcy/Wykonawcy o spełnieniu klauzul społecznych Załącznik nr 4,
d) Przykładowe menu wraz z gramaturą.
Oferta powinna być czytelna i złożona w języku polskim.
Zamawiający dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Wszelkie zmiany w tekście oferty (przekreślenia, poprawki dopiski) powinny być podpisane
lub parafowane przez Wykonawcę, w przeciwnym wypadku nie będą uwzględniane.
Oferta Wykonawcy oraz załączniki muszą być podpisane przez Wykonawcę.
Przed upływem terminu składania ofert Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. Zmiany lub wycofanie powinny być doręczone Zamawiającemu na piśmie przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu winno być opakowane tak, jak oferta, a koperta zawierać dodatkowe oznaczenie wyrazami odpowiednio „ZMIANA” lub „WYCOFANIE”.
Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzać jakichkolwiek zmian w treści oferty po upływie terminu składania ofert.
Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
IX. Forma, miejsce i termin składania ofert:
Oferta powinna być złożona (osobiście/pocztą/przesyłką kurierską) do dnia 29 czerwca 2018 r. do godziny 12.00 w formie pisemnej, w biurze Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Zamościu, ul. Pereca 2, pok. 7, 22-400 Zamość, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Zapytanie ofertowe nr FRL/5/CAT/OWES/2018”.
W przypadku przysłania oferty za pośrednictwem poczty lub przesyłki kurierskiej, za termin złożenia oferty przyjmuje się termin wpływu oferty (przesyłki) do biura OWES w Zamościu na w/w adres.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z niewłaściwego oznakowania koperty lub braku któregokolwiek z wymaganych dokumentów/informacji oraz za przesłanie/złożenie oferty w innym miejscu, niż wskazane w niniejszym zapytaniu ofertowym.
X. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
W niniejszym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, telefonicznie, faksem lub poprzez e-mail.
XI. Osoby do kontaktów:
Marian Gil – Animator
tel.: 84 627 11 81 lub 84 627 11 91
Edyta Gajewska – Doradca Przedsiębiorczości Społecznej
tel.: 82 563 24 29
XII. Informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty
Zamawiający dokona oceny ofert pod względem formalnym i zgodności z niniejszym zapytaniem ofertowym.
Po wyborze najkorzystniejszej oferty na poszczególne części Zamawiający wezwie niezwłocznie wybranych Oferentów do zawarcia umowy. Jeśli w terminie 30 dni od wezwania do podpisania umowy Oferent nie zawrze umowy, Zamawiający uzna, iż odmówił on podpisania umowy i wówczas może zawrzeć umowę z Oferentem, którego oferta była następna w kolejności, pod warunkiem, że nie upłynął termin związania ofertą.
Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że złożone oferty w wyniku oceny otrzymały tę samą liczbę punktów, Zamawiający przeprowadzi negocjacje cenowe z Wykonawcami.
Wykonawcy nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
W przypadku, gdy zaproponowane oferty przekroczą kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia bądź też poszczególne składowe zapytania zgodnie z założeniami wniosku o dofinansowanie realizacji projektu oraz standardem i cenami rynkowymi określonymi w dokumentacji konkursowej, Zamawiający, może podjąć negocjacje z wybranym zgodnie z zasadą konkurencyjności Wykonawcą lub powtórzyć postępowanie w trybie zasady konkurencyjności.
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi wykonawców za pośrednictwem poczty elektronicznej lub Poczty Polskiej lub przesyłki kurierskiej lub telefonicznie.
XIII. Warunki zmiany umowy:
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia zapytania ofertowego na każdym etapie postępowania bez podania przyczyny. Zamawiający unieważnieni postępowanie, jeżeli w toku postępowania ujawniono niemożliwą do usunięcia wadę postępowania uniemożliwiającą zawarcie zgodnej z Projektem umowy.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość udzielenia wybranemu w wyniku przeprowadzonej procedury wyboru wykonawcy zamówienia uzupełniającego w wysokości 50% wartości zamówienia określonego w umowie zawartej z Wykonawcą w następstwie niniejszego postępowania, w przypadku wystąpienia stosownych przesłanek wskazanych w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
Zamawiający informuje, iż w umowie będą zapisy:
przewidujące karę umowną w wysokości 10% wartości zamówienia – w przypadku nie wykonywania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy przez Wykonawcę, lub odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy
zastrzegające Zamawiającemu możliwość potrącania naliczonych kar umownych z wynagrodzenia Wykonawcy,
zastrzegające Zamawiającemu możliwość dochodzenia od Wykonawcy odszkodowania przenoszącego wysokość kar umownych na zasadach ogólnych.
Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania istotnych zmian postanowień umowy z powodu:
zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym istotny wpływ na realizację przedmiotu umowy,
zmiany terminu realizacji zamówienia z przyczyn obiektywnych, niezależnych od Zamawiającego,
zmiany harmonogramu realizacji projektu wpływająca na harmonogram wykonania usługi objętej niniejszym zamówieniem,
zmiany harmonogramu realizacji projektu wynikająca ze zmiany w zakresie finansowania projektu (zmiany harmonogramu płatności).
Zmiany zostaną wprowadzone w drodze aneksu do umowy bądź zmiany załączników do umowy.
Każda ze stron może rozwiązać umowę z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia.
XIV. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny, ul. Józefa Franczaka „Lalka” 43, 20-325 Lublin, tel.: (081) 710 19 00, fax: (081) 710 19 10, e-mail:
kontakt do inspektora ochrony danych osobowych w Fundacji Rozwoju Lubelszczyzny: ;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia nr FRL/5/CAT/OWES/2018 prowadzonym w formie zapytania ofertowego z zachowaniem zasady konkurencyjności.
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 10 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych1;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO2;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
XV. Wykaz załączników:
Formularz oferty Wykonawcy – Załącznik nr 1
Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2
Oświadczenie o braku powiązań osobowych i kapitałowych z Zamawiającym – Załącznik nr 3
Oświadczenie o spełnieniu klauzul społecznych – Załącznik nr 4
Przykładowe menu wraz z gramaturą dań.
1 Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
2 Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego
REGON 430353642; NIP 712-016-65-05; KRS 0000027855 <\/span><\/span><\/p>\n Lublin, dnia 21 czerwca 2018 roku<\/span><\/span><\/p>\n L.dz. FRL\/263\/18 <\/span><\/span><\/p>\n Znak sprawy: FRL\/5\/CAT\/OWES\/2018<\/span><\/span><\/p>\n Zapytanie ofertowe <\/b><\/span><\/span><\/p>\n \u00a0 Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny w Lublinie-Partner Wiod\u0105cy realizuj\u0105ca w partnerstwie z Grup\u0105 Medialn\u0105 ITM Sp. z o.o. w Lublinie projekt \u201eO\u015brodek Wsparcia Ekonomii Spo\u0142ecznej w subregionie che\u0142msko-zamojskim\u201d<\/b> w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Wojew\u00f3dztwa Lubelskiego 2014-2020, O\u015b Priorytetowa 11 W\u0142\u0105czenie spo\u0142eczne, Dzia\u0142anie 11.3 Ekonomia spo\u0142eczna, wsp\u00f3\u0142finansowany ze \u015brodk\u00f3w Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Spo\u0142ecznego, zaprasza do przedstawienia oferty na zapewnienie us\u0142ugi cateringowej oraz serwisu kawowego podczas szkolenia \u201eSp\u00f3\u0142dzielnia socjalna \u2013 jak to zrobi\u0107?\u201d i doradztwa grupowego dla uczestnik\u00f3w projektu <\/b>w podziale na cz\u0119\u015bci:<\/strong><\/span><\/span><\/p>\n Cz\u0119\u015b\u0107 I \u2013 Mieniany<\/strong><\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Cz\u0119\u015b\u0107 II \u2013 Krasnobr\u00f3d<\/strong><\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n<\/ul>\n Wykonawca mo\u017ce z\u0142o\u017cy\u0107 ofert\u0119 cenow\u0105 na jedn\u0105 lub kilka cz\u0119\u015bci zam\u00f3wienia. W przypadku sk\u0142adania oferty na kilka cz\u0119\u015bci zam\u00f3wienia nale\u017cy z\u0142o\u017cy\u0107 jedn\u0105 ofert\u0119 ze wskazaniem konkretnych cz\u0119\u015bci<\/span><\/span>.<\/p>\n I. Tryb udzielenia zam\u00f3wienia:<\/b><\/span><\/span><\/p>\n Post\u0119powanie prowadzone jest w formie zapytania ofertowego z zachowaniem zasady konkurencyjno\u015bci, na podstawie wewn\u0119trznego obowi\u0105zuj\u0105cego w Fundacji Rozwoju Lubelszczyzny, Regulaminu udzielania zam\u00f3wie\u0144 na dostawy, us\u0142ugi lub roboty budowlane<\/b> w toku realizacji Projekt\u00f3w wsp\u00f3\u0142finansowanych ze \u015brodk\u00f3w Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Spo\u0142ecznego, zgodnie z zasad\u0105 konkurencyjno\u015bci okre\u015blon\u0105 w Wytycznych w zakresie kwalifikowalno\u015bci wydatk\u00f3w w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Spo\u0142ecznego oraz Funduszu Sp\u00f3jno\u015bci na lata 2014-2020. <\/span><\/span><\/p>\n II. Opis przedmiotu zam\u00f3wienia:<\/b><\/span><\/span><\/p>\n Przedmiotem zam\u00f3wienia jest zapewnienie us\u0142ugi cateringowej oraz serwisu kawowego dla \u015brednio 10 uczestnik\u00f3w projektu oraz trenera\/doradcy podczas szkolenia \u201eSp\u00f3\u0142dzielnia socjalna \u2013 jak to zrobi\u0107?\u201d i doradztwa grupowego w ramach projektu \u201eO\u015brodek Wsparcia Ekonomii Spo\u0142ecznej w subregionie che\u0142msko-zamojskim\u201d, wsp\u00f3\u0142finansowanego ze \u015brodk\u00f3w Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Spo\u0142ecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Wojew\u00f3dztwa Lubelskiego na lata 2014-2020, w podziale na cz\u0119\u015bci:<\/span><\/span><\/p>\n Cz\u0119\u015b\u0107 I \u2013 Mieniany:<\/b><\/span><\/span><\/p>\n 1. Szkolenie \u201eSp\u00f3\u0142dzielnia socjalna \u2013 jak to zrobi\u0107?\u201d<\/strong><\/span><\/span><\/p>\n us\u0142uga cateringowa – 1 grupa x 5 dni x \u015br. 11 os\u00f3b \u2013 \u0142\u0105cznie 55 osobodni<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n serwis kawowy – 1<\/strong> grupa x 5 dni x \u015br. 11 os\u00f3b \u2013 \u0142\u0105cznie 55 osobodni.<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n<\/ul>\n 2. Doradztwo grupowe<\/strong><\/span><\/span><\/p>\n us\u0142uga cateringowa – 1 grupa x 5 dni x \u015br. 11 os\u00f3b \u2013 \u0142\u0105cznie 55 osobodni<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n serwis kawowy – 1<\/strong> grupa x 5 dni x \u015br. 11 os\u00f3b \u2013 \u0142\u0105cznie 55 osobodni<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n<\/ul>\n Cz\u0119\u015b\u0107 II – Krasnobr\u00f3d<\/b><\/span><\/span><\/p>\n 1. Szkolenie \u201eSp\u00f3\u0142dzielnia socjalna \u2013 jak to zrobi\u0107?\u201d<\/strong><\/span><\/span><\/p>\n us\u0142uga cateringowa – 1 grupa x 5 dni x \u015br. 11 os\u00f3b \u2013 \u0142\u0105cznie 55 osobodni<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n serwis kawowy – 1<\/strong> grupa x 5 dni x \u015br. 11 os\u00f3b \u2013 \u0142\u0105cznie 55 osobodni.<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n<\/ul>\n 2. Doradztwo grupowe<\/strong><\/span><\/span><\/p>\n us\u0142uga cateringowa – 1 grupa x 5 dni x \u015br. 11 os\u00f3b \u2013 \u0142\u0105cznie 55 osobodni<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n serwis kawowy – 1<\/strong> grupa x 5 dni x \u015br. 11 os\u00f3b \u2013 \u0142\u0105cznie 55 osobodni<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n<\/ul>\n Wymagania dotycz\u0105ce us\u0142ugi:<\/b><\/span><\/span><\/p>\n Us\u0142uga cateringowa obejmuje przygotowanie i dostarczenie jednodaniowego ciep\u0142ego posi\u0142ku<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Ciep\u0142y posi\u0142ek powinien si\u0119 sk\u0142ada\u0107 z: porcji mi\u0119sa lub ryby o gramaturze nie mniejszej ni\u017c 100 g, dodatk\u00f3w (np. ziemniaki, ry\u017c, kasza, makaron) o gramaturze nie mniejszej ni\u017c 200 g oraz sur\u00f3wki o gramaturze nie mniejszej ni\u017c 100 g (minimalna gramatura 1 porcji wynosi 400 g).<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Dostawca\/Wykonawca przygotuje i dostarczy posi\u0142ki wegetaria\u0144skie, w przypadku zg\u0142oszenia takiego zapotrzebowania przez uczestnik\u00f3w\/uczestniczki. Posi\u0142ek wegetaria\u0144ski powinien si\u0119 sk\u0142ada\u0107 z porcji jarskiej o gramaturze nie mniejszej ni\u017c 300 g oraz sur\u00f3wki o gramaturze nie mniejszej ni\u017c 100 g (minimalna gramatura 1 porcji wynosi 400 g).<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Ciep\u0142y posi\u0142ek musi by\u0107 wyporcjowany dla ka\u017cdego uczestnika\/uczestniczki i podany na ciep\u0142o, w pojemniku termoizolacyjnym, z kompletem sztu\u0107c\u00f3w jednorazowych i serwetkami.<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Serwis kawowy dost\u0119pny w godzinach trwania szkolenia\/ doradztwa, na bie\u017c\u0105co uzupe\u0142niany w razie potrzeby, obejmuj\u0105cy minimum: woda mineralna (gazowana i niegazowana), \u015bwie\u017co parzona herbata (r\u00f3\u017cne rodzaje), kawa (rozpuszczalna i mielona), cukier, cytryna w plastrach, \u015bmietanka do kawy w postaci p\u0142ynnej lub mleko, ciastka kruche min. 3 rodzaje lub ciasto pieczone.<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Przygotowywane przez Dostawc\u0119\/Wykonawc\u0119 potrawy z surowc\u00f3w wysokiej jako\u015bci, \u015bwie\u017cych, naturalnych, ma\u0142o przetworzonych, z ograniczon\u0105 ilo\u015bci\u0105 substancji konserwuj\u0105cych, zag\u0119szczaj\u0105cych, barwi\u0105cych lub sztucznie aromatyzowanych. Posi\u0142ki nie mog\u0105 by\u0107 wykonywane z produkt\u00f3w typu instant, np. zupy w proszku i sosy w posi\u0142ku oraz produkt\u00f3w gotowych. <\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n W przypadku produkt\u00f3w przetworzonych, takich jak kawa, herbata, ciastka kruche, woda, cukier, mleko, itp. Dostawca\/Wykonawca zobowi\u0105zuje si\u0119, \u017ce b\u0119d\u0105 one posiada\u0107 dat\u0119 przydatno\u015bci do spo\u017cycia wygasaj\u0105c\u0105 nie wcze\u015bniej ni\u017c na 1 miesi\u0105c przed dniem wykonania us\u0142ug. <\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Dostawca\/Wykonawca zapewni nale\u017cyt\u0105 jako\u015b\u0107 i przydatno\u015b\u0107 do spo\u017cycia dostarczonego wy\u017cywienia zgodnie z obowi\u0105zuj\u0105cymi w tym zakresie normami.<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Dostawca\/Wykonawca dostarczy posi\u0142ki na miejsce wskazane przez Zamawiaj\u0105cego najp\u00f3\u017aniej 15 min. przed planowanym rozpocz\u0119ciem szkolenia\/ doradztwa oraz 5 min. przed rozpocz\u0119ciem przerwy obiadowej. <\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n W cenie us\u0142ugi zawiera si\u0119 koszt transportu, naczy\u0144 (termosy\/podgrzewacze, fili\u017canki, talerzyki, szklanki\/kubeczki, \u0142y\u017ceczki, cukiernice, talerze itp.) oraz odbi\u00f3r zu\u017cytych naczy\u0144 po zako\u0144czeniu szkolenia\/ doradztwa. Zamawiaj\u0105cy dopuszcza mo\u017cliwo\u015b\u0107 u\u017cycia naczy\u0144 i sztu\u0107c\u00f3w plastikowych, odpowiednich do serwowanych da\u0144\/napoj\u00f3w. <\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Zamawiaj\u0105cy zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo dost\u0119pu do wszystkich atest\u00f3w na surowce, urz\u0105dzenia, sprz\u0119t, naczynia, opakowania transportowe wykorzystywane w procesie przygotowania i\u00a0transportu posi\u0142k\u00f3w oraz wyrywkowej kontroli gramatury potraw.<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n<\/ul>\n Wnioskodawca winien do\u0142\u0105czy\u0107 do oferty informacje dotycz\u0105ce \u015bredniej gramatury oferowanych posi\u0142k\u00f3w oraz przyk\u0142adowe menu.<\/u><\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n<\/ul>\n Dodatkowe informacje:<\/u><\/span><\/span><\/p>\n Szczeg\u00f3\u0142owe terminy szkolenia\/ doradztwa oraz liczba uczestnik\u00f3w b\u0119dzie ka\u017cdorazowo ustalana na bie\u017c\u0105co z Wykonawc\u0105 zgodnie z harmonogramem ustalanym z Zamawiaj\u0105cym<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Zamawiaj\u0105cy zastrzega sobie prawo do zmiany wst\u0119pnie zaplanowanych termin\u00f3w ww. wsparcia w zale\u017cno\u015bci od harmonogramu realizacji projektu.<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Zamawiaj\u0105cy zastrzega mo\u017cliwo\u015b\u0107 zmiany liczby os\u00f3b.<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Wynagrodzenie za us\u0142ug\u0119 cateringow\u0105 i serwis kawowy \u015bwiadczone dla uczestnik\u00f3w szkolenia\/ doradztwa b\u0119dzie wyp\u0142acone dostawcy\/wykonawcy po wystawieniu faktury VAT\/rachunku na podstawie rzeczywistej liczby uczestnik\u00f3w szkolenia\/ doradztwa (osobodni) wed\u0142ug cen jednostkowych wskazanych w ofercie.<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n<\/ul>\n Zamawiaj\u0105cy dopuszcza mo\u017cliwo\u015b\u0107 udzielenia wykonawcy wy\u0142onionemu w trybie zasady konkurencyjno\u015bci zam\u00f3wie\u0144 publicznych uzupe\u0142niaj\u0105cych, w wysoko\u015bci nieprzekraczaj\u0105cej 50% warto\u015bci zam\u00f3wienia publicznego okre\u015blonej w umowie zawartej z wykonawc\u0105, o ile te zam\u00f3wienia publiczne s\u0105 zgodne z przedmiotem zam\u00f3wienia publicznego podstawowego.<\/span><\/span><\/p>\n III. Nazwa i ko<\/b>d okre\u015blone we Wsp\u00f3lnym S\u0142owniku Zam\u00f3wie\u0144 <\/b>(CPV)<\/b><\/span><\/span><\/p>\n 55520000-1 \u2013 Us\u0142ugi dostarczania posi\u0142k\u00f3w<\/span><\/span><\/p>\n 55321000-6 \u2013 Przygotowywanie posi\u0142k\u00f3w<\/span><\/span><\/p>\n 55511000-5 – Us\u0142ugi bufetowe oraz us\u0142ugi kawiarniane dla ograniczonej grupy klient\u00f3w<\/span><\/span><\/p>\n IV. Termin wykonania zam\u00f3wienia:<\/b><\/span><\/span><\/p>\n Planowany termin wykonania zam\u00f3wienia: lipiec 2018 r. Szczeg\u00f3\u0142owy harmonogram zostanie przedstawiony Wykonawcy po podpisaniu umowy.<\/span><\/span><\/p>\n Dok\u0142adne terminy, miejsca realizacji szkole\u0144 oraz doradztwa grupowego oraz ostateczna liczba uczestnik\u00f3w zostan\u0105 wskazane przez Zamawiaj\u0105cego przed rozpocz\u0119ciem realizacji us\u0142ugi.<\/span><\/span><\/p>\n V. Opis warunk\u00f3w udzia\u0142u w post\u0119powaniu:<\/b><\/span><\/span><\/p>\n W post\u0119powaniu o udzielenie zam\u00f3wienia mog\u0105 wzi\u0105\u0107 udzia\u0142 Wykonawcy, kt\u00f3rzy spe\u0142niaj\u0105 nast\u0119puj\u0105ce wymogi: <\/span><\/span><\/p>\n Uprawnienia do wyst\u0119powania w obrocie prawnym (ocena na podstawie Za\u0142\u0105cznika nr 2).<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Znajduj\u0105cy si\u0119 w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniaj\u0105cej wykonanie zam\u00f3wienia (ocena na podstawie Za\u0142\u0105cznika nr 2).<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Posiadaj\u0105cy do\u015bwiadczenie w realizacji dostaw b\u0119d\u0105cych przedmiotem zam\u00f3wienia (ocena na podstawie Za\u0142\u0105cznika nr 2).<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Dysponuj\u0105cy sprz\u0119tem i osobami zdolnymi do wykonania zam\u00f3wienia (ocena na podstawie Za\u0142\u0105cznika nr 2).<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n Nie s\u0105 powi\u0105zane osobowo lub kapita\u0142owo z Zamawiaj\u0105cym (ocena na podstawie Za\u0142\u0105cznika nr 3). Przez powi\u0105zania kapita\u0142owe lub osobowe rozumie si\u0119 wzajemne powi\u0105zania mi\u0119dzy Zamawiaj\u0105cym lub osobami upowa\u017cnionymi do zaci\u0105gania zobowi\u0105za\u0144 w imieniu Zamawiaj\u0105cego lub osobami wykonuj\u0105cymi w imieniu Zamawiaj\u0105cego czynno\u015bci zwi\u0105zane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawc\u0105, polegaj\u0105ce w szczeg\u00f3lno\u015bci na:<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n<\/ol>\n uczestniczeniu w sp\u00f3\u0142ce jako wsp\u00f3lnik sp\u00f3\u0142ki cywilnej lub sp\u00f3\u0142ki osobowej,<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n posiadaniu co najmniej 10 % udzia\u0142\u00f3w lub akcji,<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n<\/ol>\n pe\u0142nieniu funkcji cz\u0142onka organu nadzorczego lub zarz\u0105dzaj\u0105cego, prokurenta, pe\u0142nomocnika,<\/span><\/span><\/p>\n<\/li>\n\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n