15 lut 2019
FUNDACJA ROZWOJU LUBELSZCZYZNY
Józefa Franczaka „Lalka” 43, 20-325 Lublin
tel.: (081) 710 19 00, fax: (081) 710 19 10
www.fundacja.lublin.pl; e-mail: sekretariat@fundacja.lublin.pl
REGON 430353642; NIP 712-016-65-05; KRS 0000027855
Lublin, dnia 15 lutego 2019 roku
Znak sprawy: FRL/1/SZB/OWES/2019
Zapytanie ofertowe
Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny w Lublinie-Partner Wiodący realizująca w partnerstwie z Grupą Medialną ITM Sp. z o.o. w Lublinie projekt „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w subregionie chełmsko-zamojskim” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020, Oś Priorytetowa 11 Włączenie społeczne, Działanie 11.3 Ekonomia społeczna, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, zaprasza do przedstawienia oferty na organizację i przeprowadzenie indywidualnych szkoleń zawodowych i branżowych dla min. 130 Uczestników Projektu, zgodnie z diagnozą potrzeb oraz profilem działalności spółdzielni socjalnych/ przedsiębiorstw społecznych z terenu subregionu chełmsko-zamojskiego.
Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia ceny brutto przypadającej na jednego Uczestnika Projektu.
Postępowanie prowadzone jest w formie zapytania ofertowego z zachowaniem zasady konkurencyjności, na podstawie wewnętrznego obowiązującego w Fundacji Rozwoju Lubelszczyzny, Regulaminu udzielania zamówień na dostawy, usługi lub roboty budowlane w toku realizacji Projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, zgodnie z zasadą konkurencyjności określoną w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie indywidualnych szkoleń zawodowych
i branżowych dla min. 130 Uczestników Projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej
w subregionie chełmsko-zamojskim” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, zgodnie z diagnozą potrzeb oraz profilem działalności spółdzielni socjalnych/ przedsiębiorstw społecznych z terenu subregionu chełmsko-zamojskiego.
Szkolenia zawodowe i branżowe mają na celu poprawę jakości usług świadczonych przez spółdzielnie socjalne (SpS)/ przedsiębiorstwa społeczne (PS), poznanie zasad funkcjonowania podobnych SpS/PS, zdobycie wiedzy ze specjalistycznych zakresów potrzebnych do pracy w SpS/PS, poszerzenie umiejętności, zdobycie wiedzy i kwalifikacji zawodowych przyczyniających się do rozwoju, zwiększenia konkurencyjności SpS/PS, stworzenia miejsca pracy oraz zwiększenia wachlarza usług.
Rodzaj szkolenia zostanie dobrany na etapie diagnozy potrzeb z uwzględnieniem profilu działalności spółdzielni socjalnych/ przedsiębiorstw społecznych.
Programy szkoleń muszą bazować na uznanych/ certyfikowanych profilach zawodowych lub prowadzić do uzyskania uznawanych umiejętności i kompetencji. Szkolenia/ kursy zawodowe i branżowe muszą być zakończone egzaminem zewnętrznym i uzyskaniem dokumentu potwierdzającego zdobyte kompetencje lub kwalifikacje uczestników, rozumiane zgodnie z definicjami zawartymi w Wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020.
Zamawiający oczekuje od Wykonawcy zasugerowania tematów szkolenia zgodnych z diagnozą potrzeb Uczestników Projektu i profilem działalności SpS/PS oraz opracowania i przedstawienia do akceptacji Zamawiającego programu kursu. Ilość godzin szkolenia uzależniona jest od rodzaju i programu szkolenia. Podstawowym standardem wsparcia jest określenie czasu trwania kursu/ szkolenia podanego w godzinach. Przy czym jako 1 godzinę kursu/ szkolenia należy rozumieć godzinę lekcyjną (45 minut).
Usługa musi być realizowana zgodnie z Podstawowymi informacjami dotyczącymi uzyskiwania kwalifikacji w ramach projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego (Załącznik nr 5). W programach szkoleń Wykonawca zobowiązany jest dokonać opisu formy i/lub rodzaju planowanych systemów certyfikacji ze wskazaniem ich zgodności z załącznikiem nr 5.
Wymagania dotyczące usługi:
Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia wykonawcy wyłonionemu w trybie zasady konkurencyjności zamówień publicznych uzupełniających, w wysokości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia publicznego określonej w umowie zawartej z wykonawcą, o ile te zamówienia publiczne są zgodne z przedmiotem zamówienia publicznego podstawowego.
Miejsce realizacji zamówienia:
Szkolenia muszą odbywać się na terenie subregionu chełmsko-zamojskiego w odległości nie większej niż 35 km od miejsca zamieszkania Uczestnika Projektu (zgodnie z indywidualnymi potrzebami i deklaracją Uczestnika).
III. Nazwa i kod określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV)
80500000-9 – Usługi szkoleniowe
80530000-8 – Usługi szkolenia zawodowego
55300000-3 – Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
Szkolenia przeprowadzone będą w okresie: luty 2019 r – wrzesień 2020 r.
Terminarz szkoleń będzie ustalany indywidualnie pomiędzy uczestnikiem a Wykonawcą z obowiązkiem poinformowania i otrzymania akceptacji od Zamawiającego miejsca i terminu/ wymiaru szkolenia.
Zamawiający zastrzega, iż w razie przedłużającego się procesu rekrutacji lub innej przyczyny niezależnej od Zamawiającego możliwa jest zmiana terminu szkolenia, miejsca jego realizacji oraz liczby uczestników z jednoczesnym zachowaniem pozostałych warunków złożonej oferty.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące wymogi:
Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy nie spełniający warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli:
Z tytułu odrzucenia oferty Wykonawcom nie przysługuje żadne roszczenie względem Zamawiającego.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert lub przedłożenia dodatkowych dokumentów w celu weryfikacji spełnienia warunków udziału w postępowaniu lub zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wzywania Wykonawców do złożenia wyjaśnień lub przedłożenia dokumentów oraz składania wyjaśnień, przedkładania dodatkowych dokumentów przez Wykonawców drogą mailową.
VII. Kryteria oceny ofert:
Zamawiający dokona oceny i porównania ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu
o następujące kryterium/kryteria:
Ad. 1 Maksymalną ilość punktów w ramach kryterium cena (cena brutto) otrzyma najtańsza oferta. Pozostałe oferty otrzymają odpowiednio niższą ilość punktów obliczoną według wzoru:
CMIN
C = —————— x 60
CO
gdzie:
C – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium cena
CMIN – cena minimalna (oferty najkorzystniejszej)
CO – cena oferty badanej
Ad. 2 W ramach kryterium „doświadczenie” Zamawiający będzie przyznawał punkty za liczbę przeszkolonych osób, w zakresie certyfikowanych szkoleń zawodowych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie (ocena na podstawie załącznika nr 2). Ocenie podlegać będzie wykazana liczba przeszkolonych osób ponad wymagane 150 osób.
Maksymalną ilość punktów w ramach kryterium doświadczenie otrzyma oferta z największą liczbą przeszkolonych osób w zakresie certyfikowanych szkoleń zawodowych. Pozostałe oferty otrzymają odpowiednio niższą ilość punktów obliczoną według wzoru:
DO
D = ——————- x 40
DMAX
gdzie:
D – liczba punktów przyznana danej ofercie w kryterium doświadczenie
DO – doświadczenie (liczba przeszkolonych osób) oferty badanej
DMAX – maksymalne doświadczenie (liczba przeszkolonych osób) spośród ważnych ofert
Wymagane jest dostarczenie kopii dokumentów potwierdzających przeprowadzenie szkoleń wymienionych w Załączniku nr 2 (kopii referencji lub umów, protokołów odbioru potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę).
Wykazane doświadczenie nie poparte referencjami, należycie nieudokumentowane nie będzie podlegało ocenie.
Ocena końcowa (O) stanowić będzie sumę punktów przyznanych ofercie w poszczególnych kryteriach, zgodnie z wzorem:
O = C+D
Zamawiający wybierze ofertę, która uzyska najwyższą liczbę punktów w ostatecznej ocenie.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia oferty wykonawcy, jeśli zaproponowana cena jest rażąco niska w rozumieniu art. 90 ust. 1 ustawy PZP, w szczególności jest niższa o 30% od wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert. Odrzucenie oferty będzie możliwe po przedstawieniu wyjaśnień przez wykonawcę.
VIII. Opis sposobu przygotowania ofert:
W odpowiedzi na zamówienie:
Oferta powinna być złożona (osobiście/pocztą/przesyłką kurierską) do dnia 25 lutego 2019 r. do godziny 12.00 w formie pisemnej, w biurze Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Zamościu, ul. Pereca 2, pok. 7, 22-400 Zamość, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Zapytanie ofertowe nr FRL/1/SZB/OWES/2019”.
W przypadku przysłania oferty za pośrednictwem poczty lub przesyłki kurierskiej, za termin złożenia oferty przyjmuje się termin wpływu oferty (przesyłki) do biura OWES w Zamościu na w/w adres.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z niewłaściwego oznakowania koperty lub braku któregokolwiek z wymaganych dokumentów/informacji oraz za przesłanie/złożenie oferty w innym miejscu, niż wskazane w niniejszym zapytaniu ofertowym.
W niniejszym postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, telefonicznie, faksem lub poprzez e-mail.
Marian Gil – Animator
tel.: 84 627 11 81, 84 627 11 91
e-mail: m.gil@fundacja.lublin.pl
Edyta Gajewska – Doradca Przedsiębiorczości Społecznej
tel.: 82 563 24 29
e-mail: e.gajewska@fundacja.lublin.pl
XII. Informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty
XIII. Warunki zmiany umowy:
XIV. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
[1] Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
[2] Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego